Jak zamawiać koszulki z nadrukiem?
Słońce wyjrzało na dobre. Za chwilę rozpocznie się cała masa imprez plenerowych z koszulkami reklamowymi z nadrukiem w roli głównej. Przyjrzyjmy się zatem procesowi zamawiania T‑shirtów, czapeczek i koszulek polo tuż przed sezonem.
Czym należy się kierować zamawiając koszulki reklamowe? Oto kilka porad:
1. Jak długo ma służyć koszulka odbiorcy?
Po ostatnich podwyżkach cen koszulek spowodowanym olbrzymim wzrostem cen bawełny na świecie, cena ma olbrzymie znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie odzieży reklamowej. Jeśli T‑shirt lub koszulka polo ma charakter upominku reklamowego, wystarczy nam średni standard rynkowy i cenowy reprezentowany przez wiele marek z tego segmentu: Stedman, Fruit of the Loom, B&C, JHK, Gildan, PromoStars, US Basic. Nie ma sensu przepłacać, ponieważ takie koszulki wytrzymują nawet rok użytkowania, co zwykle zupełnie wystarcza na utrzymanie efektu promocyjnego.
Kolejną sprawą jest gramatura bawełny, która zwykle jest utożsamiana z jej jakością. Nie jest to jednak zależność bezpośrednia. Nie zawsze grubsza bawełna to bawełna mocniejsza i trwalsza. Wiele drogich marek posiada w kolekcji koszulki z wyśmienitą bawełną o niższej gramaturze, które są „nie do zdarcia”, podczas, gdy tańsze marki koszulek, nawet przy najwyższych gramaturach, wytrzymują znacznie krótszy czas użytkowania.
2. W jaki sposób znakować koszulkę?
Sitodruk – najpopularniejsza technika bezpośredniego drukowania odzieży. Najtańsza, najefektywniejsza kosztowo, przy czym stwarza najwięcej możliwości odwzorowania grafiki. Sidodrukiem znakujemy T‑shirty, koszulki polo, bluzy, torby, itp. powierzchnie, które są płaskie.

Haft na odzieży – znacznie droższy niż sitodruk, ale szlachetniejszy. Dodaje odzieży wartości i prestiżu. Warto zadbać, by efektowny haft znalazł się na równie efektownej odzieży. Może warto kupić mniejszą ilość koszulek, ale lepszej jakości?

Sitodruk – transfer – technika nadruku taka sama jak sitodruk. Jedyna różnica to nanoszenie nadruku poprzez element transferowy (specjalny papier) dzięki czemu nadruk na tkaninie ma wręcz idealnie gładką powierzchnię. Transfer jest nieco droższy niż standardowy sitodruk, ale efekt jest tego wart.

Flexodruk („flock”) – w naszej firmie bardzo rzadko podejmujemy się tego typu nadruku. Jest bardzo drogi, ma ograniczone możliwości odwzorowania grafiki oraz bywa nietrwały. Nie mniej, tą metodą często znakuje się stroje sportowe z uwagi na to, że to metoda szybka i stosunkowo niedroga przy jednostkowych nakładach. Problem w tym, że wraz ze wzrostem nakładu, cena wcale nie spada…

3. Czas realizacji
W sezonie wiosenno-letnim, z uwagi na wiele imprez plenerowych, czas realizacji dostaw t‑shirtów z nadrukiem ma olbrzymie znaczenie. Pokusiliśmy się więc o sprawdzenie średnich czasów realiziacji dostaw koszulek reklamowych dla różnych ilości:
100 koszulek z jednokolorowym nadrukiem – 5 dni roboczych
500 koszulek z dwukolorowym nadrukiem – 8 dni roboczych
1000 koszulek z nadrukiem full-color – 14 dni roboczych
Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą Państwu podjąć decyzję o zakupie koszulek reklamowych.
W razie pytań – zapraszamy: info@promoshop.pl